Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Welk optreden woonde je het laatst bij?
Jazzforum.be > Jazzforum > Jazzconcerten en -festivals (geen fuiven, dj's...)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
Flim
QUOTE(Patfan @ Dec 7 2007, 03:12 PM)
Donderdag 29 november 2007
CC Poorthuis,Peer

V.V.G. TRIO featuring MAGIC MALIK & JOZEF DUMOULIN

Bruno Vansina : altsax & laptop
Teun Verbruggen : drums & electronica
Gulli Gudmundsson : akoestische & elektrische bas
Magic Malik : fluit,zang en electronica
Jozef Dumoulin : Rhodes piano & keyboards


Mooi concert voor zegge en schrijve 20 man,inclusief het personeel van het Cultureel Centrum.In een zaal waar 400 zitplaatsen zijn.Gulli Gudmundsson heeft 4 uren moeten rijden om in Peer te geraken.Jozef en Teun 3 uren om van Brussel naar Peer te rijden,en dan voor 20 man moeten spelen.In perfecte akoestische omstandigheden werd hier muziek gebracht uit hun recente cd "Tokio quantize".
Bruno Vansina speelde hier uitstekende soli,maar ook de andere muzikanten deden zeer mooie dingen.Een mooi project,met subtiele electronica.
*



Was idd best een goed concert. En k vind de electronics ook heel tof, ook al kan het es misgaan wink.gif Magic Malik en Jozef Dumoulin vond ik zeer de moeite. Ze hebben me toch weten overtuigen om de cd te kopen, die al erg goede recensies kreeg. (oa jazzmozaiëk, kwadratuur)
user posted image

TheJazzman
QUOTE(Tom @ Dec 8 2007, 08:20 PM)
hoi Jos,

Heb je mijn mailtje i.v.m de foto's ontvangen?

groeten,

Tom
*



Hi Tom,
Ja hoor, dat komt voor mekaar.
Groetjes.
Tom
QUOTE(TheJazzman @ Dec 8 2007, 08:43 PM)
Hi Tom,
Ja hoor, dat komt voor mekaar.
Groetjes.
*



bedankt! Je kan ze straks bekijken op http://www.desinger.be. (We werken momenteel aan de nieuwe site.)

groeten,

Tom
Patfan
Zondag 2 december 2007
Cultureel Centrum Maasmechelen

LOUIS SCLAVIS,PIET VAN BOCKSTAEL,FRANCOIS MERVILLE,THOMAS DIELTJENS

user posted image
Louis Sclavis (basclarinet) - Piet Van Bockstael (hobo)
user posted image
de tafel met percussie voorwerpen van François Merville (ook de koekjesverpakkingen)

"Jazzimprovisation meets classic",zo zou je het eventueel kunnen noemen,dit concert.Louis Sclavis bracht de schitterende Franse percussionist François Merville mee en Piet Van Bockstael bracht pianist Thomas Dieltjens mee.Samen improviseren met de Franse grootmeester en van de grootste basklarinettisten van de wereld,Louis Sclavis.Zéér mooi concert,maar ook aandachtig luisteren naar hetgeen er gebeurde.Improvisaties op werken van klassieke meesters die voor mij onbekend waren zoals Györgi Ligeti,Stefan Wolpe,Antal Dorati.Louis Sclavis live bijwonen is altijd een belevenis.Zéér goed concert.
geertvdp
QUOTE(Patfan @ Dec 9 2007, 12:22 AM)
Zondag 2 december 2007
Cultureel Centrum Maasmechelen

LOUIS SCLAVIS,PIET VAN BOCKSTAEL,FRANCOIS MERVILLE,THOMAS DIELTJENS

Zéér mooi concert,maar ook aandachtig luisteren naar hetgeen er gebeurde.Improvisaties op werken van klassieke meesters die voor mij onbekend waren zoals Györgi Ligeti,Stefan Wolpe,Antal Dorati.Louis Sclavis live bijwonen is altijd een belevenis.Zéér goed concert.
*




Ook in de Gentse Bijloke (op 5/12) was dit een schitterend concert. Eén van de beste 'jazz'concerten die ik dit jaar mocht meemaken.
Patfan
Dinsdag 4 december 2007
Hnita-hoeve,Heist-op-den-Berg

Scott DuBois : gitaar
Gebhard Ullmann : tenorsax,sopraansax,basklarinet
Eivind Opsvik : contrabas
Jeff Davis : drums

user posted image

user posted image
Scott DuBois met z'n D'Angelico guitar

Opnieuw een zeer goed concert in de Hnita-hoeve.Tot dan toe nog nooit gehoord van deze Amerikaanse gitarist,maar dankzij dit concert zal ik hem en z'n groep niet meer vergeten.
's Morgens om 7u in Zurich,Zwitserland vertrokken met de trein om net op tijd om 18u in Heist-op-den-Berg te arriveren.Twee Amerikanen en twee Europeanen in een band.Mooi quartet dat moderne organische jazz speelt die beweegt van ballads tot swing naar een lichte vorm van freejazz weer ombuigend naar een soort jazzrock tot weer melodieuze jazz.Veel improvisatie,en met de Duitse saxofonist Gebhard Ullmann en de Noorse bassist Eivind Opsvik werkt dit goed.Zéér goeie bassist trouwens,die Eivind Opsvik ! Scott DuBois is origineel in hetgeen hij doet op z'n gitaar en z'n drummer Jeff(rey) Davis past perfect in dit plaatje.
Aantal toeschouwers,opnieuw onbegrijpelijk : slechts 27 man.
Flim
QUOTE(Piet @ May 10 2007, 12:29 AM)
Woensdag, 9 mei 2007, de Roma te Borgerhout
Het Anouar Brahem Trio
Anouar Brahem: oud
François Couturier: piano
Jean-Louis Matinier: accordeon

Bijna 500 aanwezigen voor dit concert, naar aanleiding van zijn laatste CD "Le Voyage du Sahar", dat aangekondigd stond als 90 minuten, zonder pause. Nooit geweten dat 90 minuten 3 uur leken.

Kortom het saaiste concert dat ik ooit beleefd heb, ik denk dat het tellen van de zandkorreltjes in de Sahara nog boeiender is. Als de pianist op de schaal van Neve af en toe piekte op 2, en voor de rest oscilleerde tussen 0 en 1, dan zegt dat reeds voldoende. Dus duidelijk niet mijn ding, eerder een soort new age voor nieuwe "groenen".
*



Hij speelt vanavond in Flagey met een ander trio, John Surman sax en Dave Holland op bass.
ziehier Dit moet toch boeiender zijn dan het concert dat Piet bezocht?
Patfan
Woensdag 5 december 2007
Bar Noir,Blue Olive,Hasselt

THE HEP CATS

Arne Van Coillie : piano
Flor Van Leugenhaeghe : bas
Joep Van Leeuwen : gitaar

user posted image

Arne Van Coillie heeft een eigen trio met drummer Luk Vanden Bosch.De Hepcats is een trio-zijproject met de Maastrichtse gitarist Joep Van Leeuwen.Zoals verwacht speelt dit trio standards,"I hear a rhapsody","All the things you are","Honeysuckle rose","It could happen to you","Oleo" en meer van dat.Klein gezellig concertje.

Patfan
Donderdag 6 december 2007
Kasteel Vilain XIIII,Leut,Maasmechelen

ERIC LEGNINI : solopiano

user posted image
Eric Legnini aan het werk
user posted image

Tijdens de soundcheck droeg Eric Legnini een soort van joggingpak.Voor het concert hadt hij een net kostuum aangetrokken.Voor 40 toeschouwers speelde Eric een mooi concert,met composities uit z'n cd's "Miss soul" en "Big boogaloo" aangevuld met een paar ijzersterk neergezette standards zoals "Round midnight".En ook een Stevie Wonder compositie die ik nooit eerder door een jazzmuzikant heb horen spelen, "Secret life of plants",uit de gelijknamige dubbel-LP van Stevie Wonder.Het concert werd beëindigd met "Smoke gets in your eyes",nieuw leven ingeblazen door Eric Legnini met daaraan gekoppeld "Caravan".Eric Legnini speelt met een sterk bluesy-soul gevoel,heeft dat "zwarte" in z'n vingers.Heeft ondertussen een nieuwe cd ingeblikt die nog moet uitgebracht worden.Mooi concert.
Patfan
Woensdag 12 december 2007
Blue Olive,Hasselt

PETER VERHAEGEN & FRIENDS :

Peter Verhaegen : elektrische bas
Hendrik Braeckman : elektrische gitaar
Nina Babet : leadvocals
Els De Doncker : fluit,backingvocals,percussie

user posted image
Nina Babet-Peter Verhaegen-Els De Doncker
foto's van de hand van GrandKazoo
user posted image
Hendrik Braeckman

Leuk concertje van dit viertal.En een ontdekking voor mij : de 32-jarige Engelse zangeres Nina Babet, die al zo'n 10 jaar in België woont.Is voornamelijk in de popwereld aktief als backing-zangeres van o.m. Ozark Henry,Admiral Freebee,Kid Coco,Jan Leyers,en ook Chaka Khan vorig jaar.Maar ook als backing-vocaliste bij studio-opnames van bekende namen uit de Vlaamse muziekwereld.
Deze Nina Babet kan een aardig stukje zingen.Het repertoire van deze avond bestond uit popsongs die een funky groove meekregen,zoals "Human nature" (met het Miles Davis arrangement),"I can go for that (Hall & Oates),"Peg" (Steely Dan).Hendrik Braeckman en Peter Verhaegen zorgden ervoor dat Nina Babet in een zetel kon zingen.Op een gegeven moment brak een van de snaren op Hendrik Braeckman z'n gitaar.Pianist Arne Van Coillie die aanwezig was in het publiek sprong in op piano.Er moest afgeweken worden van het voorziene programma en er werd besloten om "Bye bye blackbird" te brengen.Daar liet Nina Babet blijken dat ze ook daar goed mee overweg kon en knap improviseerde.In het bisnummer kwam Arne Van Coillie ook nog even spontaan meejammen op een funky groove.Knap.
Minder leuk om te weten : The Blue Olive stopt met jazzconcerten te organiseren,in de maand januari volgt het laatste concert.



Patfan
Vrijdag 14 december 2007
Cultureel Centrum Bilzen

BILZEN JAZZ NIGHT

Bij aankomst in het Cultureel Centrum zag ik niemand in de inkomhal.Dat gaf al een gevoel van "hier klopt iets niet".De directeur van het CC wist te vertellen dat het voorziene programma werd afgelast wegens geen enkele reservering.En dit terwijl ik in de loop van de week nog een email kreeg toegestuurd en een flyer met de post ! Diegenen die kwamen opdagen kregen een sorrybon van 5 euro voor een volgend concert.
GiLeoni
Timideequartet, Jazzzolder Mechelen - vrijdag 14/12 jl.

Timmy Daemen: trombone
Steffen Ahland: gitaar
Johannes Vos: contrabas
Patrick Kessels: drums


Op zich al een ongewone bezetting. Trombone, Gitaar, Bass en drums.
Het eerste deel duurde lang. Punt.
Wat mij betreft nooit vervelend, nooit eentonig. Vier jonge gasten die het aandurven om wat minder platgetreden paden te bewandelen. Met composities van een Duitse tenorsaxofonist wiens naam me ontgaat (nooit van gehoord:-( ), Chick Corea, het Milesstones van Miles Davis en een eigen compositie van Timmy Daemen kozen ze niet voor de gemakkelijkste weg. Timmy vertelde me achteraf dat ze er tot dusver nog niet in geslaagd waren om zijn compositie foutloos te spelen... En hoewel dat ook in de Jazzzolder niet lukte waren ze d’ er niet ver af. Het eerste deel (dat wellicht nooit was opgehouden als Lejo the jazzzolderboss niet effe een seintje was gaan geven) bracht mooie en gedurfde jazz van mijn bovenste plank. Maar was misschien niet echt begeesterend. In elk geval schrok ik toch toen ik merkte dat we allang aan de bar actief hadden moeten zijn...

Het tweede deel was super en bijna perfect. Punt. Maar alleen omdat het eerste me dusdanig overtuigd had.

Als je ooit es op een woensdag in Maastricht verzeild geraakt... In café ‘De Hoppe’ zijn ze naar verluidt vaste sessieband.
carlo
denk dat die duitse saxofonist claudius valk was. kan dat?


QUOTE(GiLeoni @ Dec 17 2007, 11:03 PM)
Timideequartet, Jazzzolder Mechelen - vrijdag 14/12 jl.

Timmy Daemen: trombone
Steffen Ahland: gitaar
Johannes Vos: contrabas
Patrick Kessels: drums
Op zich al een ongewone bezetting. Trombone, Gitaar, Bass en drums.
Het eerste deel duurde lang. Punt.
Wat mij betreft nooit vervelend, nooit eentonig. Vier jonge gasten die het aandurven om wat minder platgetreden paden te bewandelen. Met composities van een Duitse tenorsaxofonist wiens naam me ontgaat (nooit van gehoord:-( ), Chick Corea, het Milesstones van Miles Davis en een eigen compositie van Timmy Daemen kozen ze niet voor de gemakkelijkste weg. Timmy vertelde me achteraf dat ze er tot dusver nog niet in geslaagd waren om zijn compositie foutloos te spelen... En hoewel dat ook in de Jazzzolder niet lukte waren ze d’ er niet ver af. Het eerste deel (dat wellicht nooit was opgehouden als Lejo the jazzzolderboss niet effe een seintje was gaan geven) bracht mooie en gedurfde jazz van mijn bovenste plank. Maar was misschien niet echt begeesterend. In elk geval schrok ik toch toen ik merkte dat we allang aan de bar actief hadden moeten zijn...

Het tweede deel was super en bijna perfect. Punt. Maar alleen omdat het eerste me dusdanig overtuigd had.

Als je ooit es op een woensdag in Maastricht verzeild geraakt... In café ‘De Hoppe’ zijn ze naar verluidt vaste sessieband.
*


GiLeoni
QUOTE(carlo @ Dec 18 2007, 10:11 AM)
denk dat die duitse saxofonist claudius valk was. kan dat?
*



Nee, maar toch bedankt mee te zoeken... Ik weet intussen van een meer oplettend toeschouwer dat het ging om:

Wolfgang Engstfeld
Tenor Saxophone / Composer

Born in 1950 in Düsseldorf Germany, Wolfgang Engstfeld began playing saxophone at age 14. In addition to his initial musical experiences in the Rhineland, he furthered his musical
studies in Graz, Austria. During this time, Mr. Engstfeld received several awards for his
talents including first prizes at the Roermond and San Sebastian Festivals as well as the
convented New Talent Prize from the city of Düsseldorf.


Patfan
Wolfgang Engstfeld werkte ook al samen met Michel Herr in het verleden.Is te horen op een paar plaatopnames met Michel Herr : "Notes of life" en "Perspective/Solis lacus".Komt van over de grens,en dat gebeurt het vaak : onbekend,terwijl er in Duitsland massa's uitstekende jazzmuzikanten rondlopen.
Patfan
Zaterdag 15 december 2007
Hnita-hoeve,Heist-op-den-Berg

CHRIS MENTENS JAZZ VAN

Chris Mentens : contrabas
Sam Versweyveld : trompet/bugel
Joe Higham : clarinet,basclarinet,sopraansax,duduk
Dree Peremans : trombone
Bilou Donneux : drums
Jan Nihoul : vibrafoon
Chris Joris : percussie

user posted image
Joe Higham,met z'n duduk,een Armeens blaasinstrument.

user posted image
Sam Versweyveld met z'n gloednieuwe trompet

Mooi concert voor een eindelijk nog eens een goed gevulde hoeve.Chris Mentens die volgens z'n echtgenote bloednerveus was voor het concert.Een mengeling van verantwoordelijkheid en concentratie is altijd goed.En de groep was goed op dreef.De cd "Burnin" werd bijna integraal gebracht.
Andere en betere en mooiere foto's van dit concert kan u hier ook terugvinden,van onze grote specialist ter zake : Jazzman.
GiLeoni
QUOTE(Patfan @ Dec 20 2007, 12:42 AM)
Wolfgang Engstfeld werkte ook al samen met Michel Herr in het verleden.Is te horen op een paar plaatopnames met Michel Herr : "Notes of life" en "Perspective/Solis lacus".Komt van over de grens,en dat gebeurt het vaak : onbekend,terwijl er in Duitsland massa's uitstekende jazzmuzikanten rondlopen.
*



Wel ja. maar das ook het mooie en boeiende aan Jazz. Via Timideequartet leer ik Engstfeld kennen, en dan ga ik daar wat van opzoeken en via hem (en jou) kom ik bij Michel Herr terecht en die heeft dan weer met............ En zo wordt Jazz een levenslange passie...
Patfan
Dat is inderdaad zo Gi(L) (?),dat kan ik alleen maar beamen.Het is een zeer boeiende passie.Steeds weer nieuwe namen ontdekken uit het heden en het verleden.
Patfan
Zondag 16 december 2007
Sjruur,Maaseik

WOFO

Mathias Laga : klarinet,basklarinet
Michel Mast : tenorsax
Walter Verschaeren : elektrische gitaar
Xavier Verhelst : elektrische 6-string bas
Tom De Wulf : drums

user posted image
Tom De Wulf-Xavier Verhelst-Mathias Laga
user posted image
Michel Mast - Walter Verschaeren

WOFO staat voor With Others-For Others.Echt goed vond ik dit niet.De bekendste man van dit quintet is saxofonist Michel Mast,bekend van van z'n werk bij Flat Earth Society.Al bij vond ik dit concert maar matig,de composities waren niet slecht,maar de rest kon me niet echt bekoren.
Patfan
Vrijdag 21 december 2007
Jazzclub Onder den toren,Mol

TRIBUTE TO LOUIS ARMSTRONG

Bruno Van Acoleyen : trompet
Peter Verhas : klarinet
Philippe Desmet : trombone
Harry Kanters : piano (NL)
Ad Van Beerendonk : contrabas (NL)
Emiel Leybaert : drums

user posted image

Een bomvol huis in Mol voor oude stijl jazz.Heel wat mensen van de oudere generatie die kwamen genieten van een "jazzke".Een teken dat deze oude stijl zeer gewaardeerd wordt.Het is muziek die jazz overstijgt en collectief in het geheugen is gegrift.Bekende melodieën genoeg ,"Basin street blues","West end blues","Muskrat ramble",wat meezingers "Hello Dolly","Wonderful world","Uncle Satchmo's lullaby","When the saints".
Stuk voor stuk muzikanten die uitsluitend in oude stijl jazz bezig zijn.Sfeer genoeg maar ik vond het niveau niet altijd zo geweldig.
TheJazzman
The Music Village was gisterenavond het decor voor het trio van Roger Van Haverbeke maar ook voor guest Jeanfrancois Prins. Hij is niet vaak in het land, woont in Berlijn en geeft er ook les in een van de Musik Schule, maar als hij er is moet je daar naartoe.
Standards time, maar welke standards.."Invitation", "Little Darlin' van Hefti (hoor je nooit of te nimmer hier, met die ene solo van Freddie Green in de Basie Band, remember?), maar ook Benny Golson's compositie "Whisper Not", Monk's "Round Midnight" precies om middernacht en eigen werk "5th Avenue", waarin zijn liefde voor New York betoont. Een nieuwe CD komt eraan, dus effe uitkijken.
Heerlijke avond, real jazz.
user posted image
TheJazzman
Nog snel een van dat mooie concert, voor we het jazzjaar afsluiten.. euh.. nope, straks in Rijkevorsel nog een allerlaatste "Go", prentjes voor morgen..

user posted image
TheJazzman
Mooi concert van het Brits trio "Curios" in de Jazz Club De Singer.
user posted image

Intimistisch bij momenten maar ook exubrant als het nodig was. Het talent spatte er van af.
Durium
EARL OKIN

user posted image

De Britse zanger, gitarist en komiek Earl Okin trad op donderdag 28 december op tijdens het Stranger Than Paranoia festival in Tilburg als entertainer ( Musical Genious & Sex Symbol ).
Ik had gisteren een gesprek met hem, waaruit vooral zijn fascinatie voor de bossa nova naar voren kwam.
Morgen ( zondag 30 december) is hij nog een keer te zien op het festival [B]Stranger Than Paranoia [/B]in Paradox - Tilburg.

Earl Okin - Musical genius & Sex Symbol | Earl Okin - Bossa Britanica

Keep swinging

Durium
TheJazzman
Nog een setje van "Curios" gisterenavond in De Singer, Rijkevorsel. Niet echt veel B&W gemaakt gisteren dus keuleuren..
user posted image
user posted image
user posted image

Zo, dat moet het zijn geweest voor 2007. Effe nog wat archiveren en dan gaat 2008 van start.

Leuke jaarwisseling nog en tot next year...
Cheers.
Pim van Tol
Archie Shepp-tenorsax, sopraansax, Tom McClung-piano, Wayne Dockery-bas, Steve McCraven-drums


user posted image

Gisteren in het Bimhuis. Shepp was ongeloofelijk goed. De man heeft het nog steeds. Hij had ook een hele goede band achter zich. De pianist deed me vaak wat denken aan McCoy Tyner.

Shepp klinkt als op z'n cd's. Energiek, veel emotie, veel overblow in de hogere registers. Fantastsiche afwisseling tussen free, mainstream en blues. Hij speelde van 9 tot 12 onderdmeer "Steam" die ik kende van Attica Blues, U-Jama heb ik eens op youtube gezien, en I Don't Get Around Much Anymore van Duke.

Als toegift speelde hij "Round About Midnight" zo prachtig dat ik bijna een traantje moest wegpinken.

Bedankt Archie!
Tom
QUOTE(TheJazzman @ Dec 29 2007, 12:51 PM)
Nog een setje van "Curios" gisterenavond in De Singer, Rijkevorsel. Niet echt veel


Dag Jos,

Binnenkort komen de foto's op onze site.

groeten,

Tom
Jordy
QUOTE(Pim van Tol @ Dec 29 2007, 01:56 PM)
Archie Shepp-tenorsax, sopraansax, Tom McClung-piano, Wayne Dockery-bas, Steve McCraven-drums
user posted image

Gisteren in het Bimhuis. Shepp was ongeloofelijk goed. De man heeft het nog steeds. Hij had ook een hele goede band achter zich. De pianist deed me vaak wat denken aan McCoy Tyner.

Shepp klinkt als op z'n cd's. Energiek, veel emotie, veel overblow in de hogere registers. Fantastsiche afwisseling tussen free, mainstream en blues. Hij speelde van 9 tot 12 onderdmeer "Steam" die ik kende van Attica Blues, U-Jama heb ik eens op youtube gezien, en I Don't Get Around Much Anymore van Duke.

Als toegift speelde hij "Round About Midnight" zo prachtig dat ik bijna een traantje moest wegpinken.

Bedankt Archie!
*



Allemaal waar.
Alleen de mixage was behoorlijk ballen.
Absolute favoriet die avond: U-Jaama.
tantetuffie
QUOTE(Jordy @ Dec 29 2007, 07:32 PM)

Alleen de mixage was behoorlijk ballen.

*



Dat U daar verstand van heeft.
Jordy
QUOTE(tantetuffie @ Dec 29 2007, 07:44 PM)
Dat U daar verstand van heeft.
*



Ik rommel hier en daar nog wel es wat aan wink.gif .

Op de bas zat een PG-57 dacht ik smile.gif (een budget SM-57 (goedkopere ophanging van het dynamische elementje)(door de kam heen geregen en vastgeductaped)
Z'n saxen: de tenoor én de sopraan werden versterkt door 2 Shure Beta 58a's (vocaal microphoons) die het lage register echt véél te véél boosten (ze worden ook niet speciaal voor vocalen ontworpen). Op de vleugel hadden ze dan nog wel een paar condensator mic's (2 AKG C480's) gezet (op fantoomvoeding dus) wél geschikt voor instrumentaal (nier-vormigkarakteristiek). Het drumstel werd versterkt door 2 overhead-mics (kon ik niet identificeren tongue.gif ) en nog een AKG'tje op de snare-drum en één of andere Bart Smit bass-drum mic die begon te scheuren wanneer Wayne Dockery op z'n bassdrum begon te hengsten. Maar de mixage was al helemaal belabberd: Alle instrumenten werden veel te veel geboost in het laag (zoals al eerder genoemt bij de saxofoons). De bassist stond te zacht. De piano in het begin ook. Archie begon zelfs te seinen naar die "mix-aap" dat de piano omhoog moest. Toen Archie een stukkie wilde gaan sopraansaxen stond z'n mic weer te zacht. Wanneer de bassist een stukkie wilde gaan soleren stond er een zooi echo op, dat wil je niet weten, je kon de tonen nog amper van elkaar onderscheiden. De microfoonstandaard van de microfoon die bovende snare zweefde moest ook steeds opnieuw vastgedraait worden door de mixage-man.

-1 dus voor mixage

Archie Shepp en zijn sidemen hebben dit technisch fiasco nog kunnen compenseren met overdonderend goed spel.
joa
QUOTE(Jordy @ Dec 29 2007, 10:07 PM)
Ik rommel hier en daar nog wel es wat aan  wink.gif .

Op de bas zat een PG-57 dacht ik  smile.gif (een budget SM-57 (goedkopere ophanging van het dynamische elementje)(door de kam heen geregen en vastgeductaped)
Z'n saxen: de tenoor én de sopraan werden versterkt door 2 Shure Beta 58a's (vocaal microphoons) die het lage register echt véél te véél boosten (ze worden ook niet speciaal voor vocalen ontworpen). Op de vleugel hadden ze dan nog wel een paar condensator mic's (2 AKG C480's) gezet (op fantoomvoeding dus) wél geschikt voor instrumentaal (nier-vormigkarakteristiek). Het drumstel werd versterkt door 2 overhead-mics (kon ik niet identificeren  tongue.gif ) en nog een AKG'tje op de snare-drum en één of andere Bart Smit bass-drum mic die begon te scheuren wanneer Wayne Dockery op z'n bassdrum begon te hengsten. Maar de mixage was al helemaal belabberd: Alle instrumenten werden veel te veel geboost in het laag (zoals al eerder genoemt bij de saxofoons). De bassist stond te zacht. De piano in het begin ook. Archie begon zelfs te seinen naar die "mix-aap" dat de piano omhoog moest. Toen Archie een stukkie wilde gaan sopraansaxen stond z'n mic weer te zacht. Wanneer de bassist een stukkie wilde gaan soleren stond er een zooi echo op, dat wil je niet weten, je kon de tonen nog amper van elkaar onderscheiden. De microfoonstandaard van de microfoon die bovende snare zweefde moest ook steeds opnieuw vastgedraait worden door de mixage-man.

-1 dus voor mixage

Archie Shepp en zijn sidemen hebben dit technisch fiasco nog kunnen compenseren met overdonderend goed spel.
*




Jordy,

De fouten die je daar aanhaalt kunnen inderdaad erg frustrerend zijn. Maar toch moet je niet te vlug met een beschuldigende vinger naar de geluidstechnici wijzen. Die mensen krijgen vaak bakken stront over zich van het publiek, meestal onterecht.

Had Archie misschien zelf een PA of monitor mixer bij? Dat kan nogal eens tegenvallen, aangezien zij niet vertrouwd zijn met de akoestiek van de zaal of het materiaal.

Was er misschien te weinig tijd om een grondige soundcheck te doen? Of misschien hadden ze gewoon geen zin. Dan moet de mixer alles tijdens het optreden maar zien te corrigeren. Ik herinner mij nog een concert van Chris Potter waar hij het niet nodig vond om te soundchecken. Tijdens het concert werd door de muzikanten dan wel op een chagrijnige manier duidelijk gemaakt dat ze meer van dit of dat in hun monitor wilde. 95% van het publiek gaat er dan van uit dat de technicus fouten aan het maken is.

Wat betreft de keuze van microfoons: je zou er van versteld staan hoeveel mensen de SM58 (beta) verkiezen voor hun saxofoon. Dat is een kwestie van smaak.
Normaal gezien staat de microfoonvoorkeur ook vermeld op de technical rider, dus zijn de technici hier ook niet voor verantwoordelijk.

Iets wat ook niet voorzien kan worden door de geluidstechnicus, is de afstand vanwaar iemand in zijn micro blaast. Als Archie tijdens de soundcheck op een bepaalde afstand heeft gestaan, wordt alles daarop afgesteld. Als hij tijdens het optreden opeens 20cm verder gaat staan, dan heb je miserie.

De term mix-aap zou ik daarom toch niet te snel in de mond nemen wink.gif
tantetuffie
QUOTE(Jordy @ Dec 29 2007, 11:07 PM)
Ik rommel hier en daar nog wel es wat aan  wink.gif .

Op de bas zat een PG-57 dacht ik  smile.gif (een budget SM-57 (goedkopere ophanging van het dynamische elementje)(door de kam heen geregen en vastgeductaped)
Z'n saxen: de tenoor én de sopraan werden versterkt door 2 Shure Beta 58a's (vocaal microphoons) die het lage register echt véél te véél boosten (ze worden ook niet speciaal voor vocalen ontworpen). Op de vleugel hadden ze dan nog wel een paar condensator mic's (2 AKG C480's) gezet (op fantoomvoeding dus) wél geschikt voor instrumentaal (nier-vormigkarakteristiek). Het drumstel werd versterkt door 2 overhead-mics (kon ik niet identificeren  tongue.gif ) en nog een AKG'tje op de snare-drum en één of andere Bart Smit bass-drum mic die begon te scheuren wanneer Wayne Dockery op z'n bassdrum begon te hengsten. Maar de mixage was al helemaal belabberd: Alle instrumenten werden veel te veel geboost in het laag (zoals al eerder genoemt bij de saxofoons). De bassist stond te zacht. De piano in het begin ook. Archie begon zelfs te seinen naar die "mix-aap" dat de piano omhoog moest. Toen Archie een stukkie wilde gaan sopraansaxen stond z'n mic weer te zacht. Wanneer de bassist een stukkie wilde gaan soleren stond er een zooi echo op, dat wil je niet weten, je kon de tonen nog amper van elkaar onderscheiden. De microfoonstandaard van de microfoon die bovende snare zweefde moest ook steeds opnieuw vastgedraait worden door de mixage-man.

-1 dus voor mixage

Archie Shepp en zijn sidemen hebben dit technisch fiasco nog kunnen compenseren met overdonderend goed spel.
*



Zo, dat is niet gering.
Daar moet je dan vlug bij de "Bimbazen" over gaan klagen. Dat kan toch zomaar niet?
katrientrompet
Woensdag heb ik nog even Hilde Vahove in de Blue Olive in Hasselt gehoord.
Het was het laatste optreden daar... wegens niet rendabel gebleken.
Spijtig want het was daar wel gezellig.

Jordy
QUOTE(joa @ Dec 30 2007, 05:49 PM)
Jordy,

De fouten die je daar aanhaalt kunnen inderdaad erg frustrerend zijn. Maar toch moet je niet te vlug met een beschuldigende vinger naar de geluidstechnici wijzen. Die mensen krijgen vaak bakken stront over zich van het publiek, meestal onterecht.

Had Archie misschien zelf een PA of monitor mixer bij? Dat kan nogal eens tegenvallen, aangezien zij niet vertrouwd zijn met de akoestiek van de zaal of het materiaal.

Was er misschien te weinig tijd om een grondige soundcheck te doen? Of misschien hadden ze gewoon geen zin. Dan moet de mixer alles tijdens het optreden maar zien te corrigeren. Ik herinner mij nog een concert van Chris Potter waar hij het niet nodig vond om te soundchecken. Tijdens het concert werd door de muzikanten dan wel op een chagrijnige manier duidelijk gemaakt dat ze meer van dit of dat in hun monitor wilde. 95% van het publiek gaat er dan van uit dat de technicus fouten aan het maken is.

Wat betreft de keuze van microfoons: je zou er van versteld staan hoeveel mensen de SM58 (beta) verkiezen voor hun saxofoon. Dat is een kwestie van smaak.
Normaal gezien staat de microfoonvoorkeur ook vermeld op de technical rider, dus zijn de technici hier ook niet voor verantwoordelijk.

Iets wat ook niet voorzien kan worden door de geluidstechnicus, is de afstand vanwaar iemand in zijn micro blaast. Als Archie tijdens de soundcheck op een bepaalde afstand heeft gestaan, wordt alles daarop afgesteld. Als hij tijdens het optreden opeens 20cm verder gaat staan, dan heb je miserie.

De term mix-aap zou ik daarom toch niet te snel in de mond nemen  wink.gif
*



1Als iemand gewend is om z'n mic een stukje in z'n kelk te houden tijdens z'n soundcheck gaat hij dat echt niet anders doen bij een optreden.
2Shepp kreeg echt grof geïrriteerd naar de mixman > dat is niet voor niks
3De PA was niet van Shepp want je ziet anderen monitoren op YouTube
4"Wat betreft de keuze van microfoons: je zou er van versteld staan hoeveel mensen de SM58 (beta) verkiezen voor hun saxofoon. Dat is een kwestie van smaak.
Normaal gezien staat de microfoonvoorkeur ook vermeld op de technical rider, dus zijn de technici hier ook niet voor verantwoordelijk." Je hebt gelijk.
5Wanneer het concert bijna ten einde liep. Stond de piano nog te zacht. Mij maak je niet wijs dat ie daar niks aan had kunnen doen. En van feedback heb je vast geen last met zo'n mengpaneel dat ze daar hadden.

Patfan
Woensdag 9 januari 2008
Blue Olive,Hasselt

HILDE VANHOVE TRIO

Hilde Vanhove : zang
Alano Gruarin : piano
Lucien Matheeuwsen : bas

user posted image

Een avondje gevuld met standards.Voor mij een eerste kennismaking met de Nederlandse bassist Lucien Matheeuwsen,vriend van Hilde.Aktief in pop en jazz en o.a. bassist bij het Duitse Henning Wolter Trio.
joa
QUOTE(Jordy @ Jan 11 2008, 10:05 PM)
1Als iemand gewend is om z'n mic een stukje in z'n kelk te houden tijdens z'n soundcheck gaat hij dat echt niet anders doen bij een optreden.
2Shepp kreeg echt grof geïrriteerd naar de mixman > dat is niet voor niks
3De PA was niet van Shepp want je ziet anderen monitoren op YouTube
4"Wat betreft de keuze van microfoons: je zou er van versteld staan hoeveel mensen de SM58 (beta) verkiezen voor hun saxofoon. Dat is een kwestie van smaak.
Normaal gezien staat de microfoonvoorkeur ook vermeld op de technical rider, dus zijn de technici hier ook niet voor verantwoordelijk." Je hebt gelijk.
5Wanneer het concert bijna ten einde liep. Stond de piano nog te zacht. Mij maak je niet wijs dat ie daar niks aan had kunnen doen. En van feedback heb je vast geen last met zo'n mengpaneel dat ze daar hadden.
*



Begrijp me niet verkeerd, ik bedoelde niet dat Archie misschien en ganse PA bijhad en monitors (ik denk niet dat je dat snel zal tegenkomen laugh.gif ), maar een eigen PA-mixer en/of monitormixer, geluidstechnici dus, die niet vertrouwd zijn met de akoestiek van de ruimte en het materiaal. Wat ongeveer de helft van de groepen wel bijheeft is een koffertje met eigen microfoons.

Een mengpaneel heeft trouwens weinig met eventuele feedback te maken. De positie van de microfoons, storende frequenties, het volume in de monitors, ... dat zijn cruciale dingen. En daarvoor heb je de EQ's.

Wat betreft dat kwaad kijken van Shepp naar de mixman: Ik heb al te veel meegemaakt dat de muzikanten zelf verantwoordelijk zijn voor eventuele moeilijkheden op het podium, dat ik nooit meteen een oordeel vel over de technicus.

Jordy
QUOTE(joa @ Jan 12 2008, 12:22 PM)
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoelde niet dat Archie misschien en ganse PA bijhad en monitors (ik denk niet dat je dat snel zal tegenkomen  laugh.gif  ), maar een eigen PA-mixer en/of monitormixer, geluidstechnici dus, die niet vertrouwd zijn met de akoestiek van de ruimte en het materiaal. Wat ongeveer de helft van de groepen wel bijheeft is een koffertje met eigen microfoons.

Een mengpaneel heeft trouwens weinig met eventuele feedback te maken. De positie van de microfoons, storende frequenties, het volume in de monitors, ... dat zijn cruciale dingen. En daarvoor heb je de EQ's.

Wat betreft dat kwaad kijken van Shepp naar de mixman: Ik heb al te veel meegemaakt dat de muzikanten zelf verantwoordelijk zijn voor eventuele moeilijkheden op het podium, dat ik nooit meteen een oordeel vel over de technicus.
*



Strofe1: Begin nou niet weer over die microfoons door te zaniken ik ga m'n fouten toch toe.
Strofe2:Mengpaneel heeft HEEL VEEL met feedback te maken zelfs de duurdere mengpanelen hebben geïntegreerde anti-feedback apparatuur op de XLR-ingangen.
Strofe3:Archie Shepp draait al een tijd mee. Een doorgewinterde muzikant kijkt eerst bij zichzelf of hij dingen kan veranderen en pas daarna wijst hij met de beschuldigende vinger naar de mixbokito. Hij wees DUIDELIJK naar de pianist en wees omhoog (daar bedoelt hij duidelijk mee dat McClung te zacht stond). Wat had de muzikant daar ter plekke aan kunnen doen? Harder aanslaan? En wat betreft eigen mixers? Ik denk niet dat je een flightcase kan bouwen voor de mixer die daar stond. Hij was ZEKER niet van hem.
joa
QUOTE(Jordy @ Jan 12 2008, 12:31 PM)
Strofe1: Begin nou niet weer over die microfoons door te zaniken ik ga m'n fouten toch toe.
Strofe2:Mengpaneel heeft HEEL VEEL met feedback te maken zelfs de duurdere mengpanelen hebben geïntegreerde anti-feedback apparatuur op de XLR-ingangen.
Strofe3:Archie Shepp draait al een tijd mee. Een doorgewinterde muzikant kijkt eerst bij zichzelf of hij dingen kan veranderen en pas daarna wijst hij met de beschuldigende vinger naar de mixbokito. Hij wees DUIDELIJK naar de pianist en wees omhoog (daar bedoelt hij duidelijk mee dat McClung te zacht stond). Wat had de muzikant daar ter plekke aan kunnen doen? Harder aanslaan? En wat betreft eigen mixers? Ik denk niet dat je een flightcase kan bouwen voor de mixer die daar stond. Hij was ZEKER niet van hem.
*



Met PA-mixer en Monitormixer bedoel ik personen, geluidstechnici dus, niet de mengtafel. Uiteraard gaan de muzikanten geen FOH-tafel meezeulen op hun tournee...

Als Archie dat teken gaf, betekent dat inderdaad dat de pianist te zacht stond in zijn monitor (dat heeft op zich niets met het geluidsniveau in de zaal, maar dat zal dus ook te zacht geweest zijn zoals je zegt). Het feit dat monitorlevels gedurende een heel concert niet in orde zijn is vreemd.

Zelfs de meest doorwinterde muzikant kan de grootste flaters begaan op een podium, dat geldt ook voor geluidstechnici.

Ik neem geen bepaalde stelling wat betreft de gebeurtenissen tijdens dit concert. Ik reik enkel mogelijke oorzaken aan omdat ik vind dat geluidstechnici te snel worden beschuldigd van dingen waar ze niets aan kunnen doen.

Patfan
Zaterdag 12 januari 2008
Zaal België,Hasselt

THE FLATLANDS COLLECTIVE

Jorrit Dijkstra : altsax,lyricon,electronica
Jeb Bishop : trombone
Fred Longberg-Holm : cello,electronica
Jason Roebke : contrabas
Frank Rosaly : drums
James Falzone : klarinet

user posted image

Groep onder leiding van de Nederlandse altsaxofonist Jorrit Dijkstra (1966),die in Boston woont.Met rond hem een groep Amerikaanse muzikanten uit de vrije improvisatiescène van Chicago.Jorrit Dijkstra is een van de zeldzame muzikanten die ook de lyricon bespeelt.Een uit de jaren zeventig stammend elektronisch blaasinstrument,een analoge elektronische wind synthesizer.

user posted image
lyricon

Muziek varieerde van melodieuze stukken naar freejazz,veel improvisatie.Van zachte naar heftige passages.Boeiend concert.

TheJazzman
The Music Village,Brussels, gisterenavond, in het kader van Europalia/Romenie. Florin Niculescu Quintet, niet met Martin Taylor zoals aangekondigd maar wel de Manouche gitarist Samson Schmidt, zoon van Dorado en, da's een bekende familie in het millieu van de gipsy musici.
Vol huis, jammer dat Taylor er niet was want, niettegenstaande Schmidt een leuke gitarist is, Martin Taylor is toch van een ander niveau.
Setje standards, paar Django nummer met een schitterende Peter Beets op de Bosendorfer en na 2 sets was het voorbij. Normaliter zijn er 3 sets, dus om 12 was de zaak verlaten.
user posted image
TheJazzman
Chateau Vilain XIIII - Leut, Limburg een paar uur geleden.
Behoorlijk gevulde zaal met geinteresseerde luisteraars.
De nieuwe (eerste CD bij ECM van Wolfert) passeerde de revue. Zeer gevarieerd, van intimistisch tot exuberant. Wolfert kennen we al jaaaaren als schitterende pianist bij Susanne Abbuehl. Joost is een gedegen drummer die het niet alleen met de sticks en brushes doet maar er een arsenaal aan percussie instumentariumer bij haalde.
Smaakvol concert.
Patfan heeft straks meer.
Beeldje van beide heren, niet tijdens het concert omdat door de kale muren van het zaaltje de camera klik vaak stoort.
user posted image
Voor de foto techneuten : Leica M8, Elmarit 28mm f/2.8, ISO 320. WB:Manual/Gray Card, DNG.
Enjoy !
Patfan
Kleine correctie Jos : het was niet de ECM cd "Currents" van Wolfert Brederode die de revue passeerde,maar wel de duo cd "One" van Wolfert Brederode & Joost Lijbaart !
Op "Currents" staan wel 2 stukken die ook op "One" staan : "Common fields" en "Empty room".Deze twee stukken werden ook gespeeld alsook de rest van "One".
Tijdens het concert heb je toch ook foto's getrokken ? Misschien daar nog een fototje van ?
Het werd een mooi concert,ik hou wel van Wolfert z'n pianospel en z'n composities.

Al een nieuwtje voor begin volgend jaar 2009 :
Alexander Von Schlippenbach komt solopiano spelen in het kasteel !

TheJazzman
QUOTE(Patfan @ Jan 20 2008, 03:07 PM)
Kleine correctie Jos : het was niet de ECM cd "Currents" van Wolfert Brederode die de revue passeerde,maar wel de duo cd "One" van Wolfert Brederode & Joost Lijbaart !
Op "Currents" staan wel 2 stukken die ook op "One" staan : "Common fields" en "Empty room".Deze twee stukken werden ook gespeeld alsook de rest van "One".
Tijdens het concert heb je toch ook foto's getrokken ? Misschien daar nog een fototje van ?
Het werd een mooi concert,ik hou wel van Wolfert z'n pianospel en z'n composities.

Al een nieuwtje voor begin volgend jaar 2009 :
Alexander Von Schlippenbach komt solopiano spelen in het kasteel !
*



Klopt. effe het hoofd er niet bij gehad.
Inderdaad een paar beeldjes tijdes het concert maar die zijn in B&W dus over een paar dagen komen die eraan.
TheJazzman
Gisterenavond, in de Bozar, met het Spiegel Quartet, Nathalie was er niet bij maar het klonk toch fantastisch.
user posted image

Ik hoorde in de wandelgangen dat Bert zou zijn uitgenodigd door de Village Vanguard Orchestra om met hen te spelen in New York... uitloper van het concert op het Blue Note Records Festival vorige zomer.
Misschien moeten we maar meereizen. zou toch leuk zijn, No?
mr drive
QUOTE(Jordy @ Dec 30 2007, 12:07 AM)
Ik rommel hier en daar nog wel es wat aan  wink.gif .

Op de bas zat een PG-57 dacht ik  smile.gif (een budget SM-57 (goedkopere ophanging van het dynamische elementje)(door de kam heen geregen en vastgeductaped)
Z'n saxen: de tenoor én de sopraan werden versterkt door 2 Shure Beta 58a's (vocaal microphoons) die het lage register echt véél te véél boosten (ze worden ook niet speciaal voor vocalen ontworpen). Op de vleugel hadden ze dan nog wel een paar condensator mic's (2 AKG C480's) gezet (op fantoomvoeding dus) wél geschikt voor instrumentaal (nier-vormigkarakteristiek). Het drumstel werd versterkt door 2 overhead-mics (kon ik niet identificeren  tongue.gif ) en nog een AKG'tje op de snare-drum en één of andere Bart Smit bass-drum mic die begon te scheuren wanneer Wayne Dockery op z'n bassdrum begon te hengsten. Maar de mixage was al helemaal belabberd: Alle instrumenten werden veel te veel geboost in het laag (zoals al eerder genoemt bij de saxofoons). De bassist stond te zacht. De piano in het begin ook. Archie begon zelfs te seinen naar die "mix-aap" dat de piano omhoog moest. Toen Archie een stukkie wilde gaan sopraansaxen stond z'n mic weer te zacht. Wanneer de bassist een stukkie wilde gaan soleren stond er een zooi echo op, dat wil je niet weten, je kon de tonen nog amper van elkaar onderscheiden. De microfoonstandaard van de microfoon die bovende snare zweefde moest ook steeds opnieuw vastgedraait worden door de mixage-man.

-1 dus voor mixage

Archie Shepp en zijn sidemen hebben dit technisch fiasco nog kunnen compenseren met overdonderend goed spel.
*



Nou Jordy, je gaat nu ff te snel door de bocht.

Ikzelf zat op de eerste rij en mij viel het volgende op:

- De bassist koos bewust voor een vrij electrische geluid op de bas, waarschijnlijk is zijn bas doorgelust naar de mengtafel:
- Vele saxofonisten kiezen voor de SM58 vanwege het neutrale karakteristiek van deze microfoon. Zelf zou ik kiezen voor de AKG C414, ook die heeft het Bimhuis op de plank;
- Steve McCraven speelde dermate luid dat hij niet versterkt hoefde te worden. De twee overhead condensator mics waren puur voor de opnamen die het bimhuis standaard maakt.
- Die bewuste avond waren er twee technici actief, bovenin voor het zaalgeluid en rechts zat een technicus voor het podiumgeluid.

Ikzelf weet hoe moeilijk het is om op het podium de juiste balans te vinden, dan is vooral te veel schuiven van de geluidsman vrij hinderlijk. Eerst op het podium de juiste balans en dan via de zaalversterking. Een goede soundcheck is dan ontonbeerlijk. Voordat de zaaldeuren opengingen heeft Shepp een soundcheck gedaan van meer dan een uur. Je kan er vanuit gaan dat dan alle knelpunten echt wel boven water komen. Vanuit mijn positie klonk het allemaal best goed.

Pim van Tol
QUOTE(Patfan @ Jan 20 2008, 04:07 PM)
Kleine correctie Jos : het was niet de ECM cd "Currents" van Wolfert Brederode die de revue passeerde,maar wel de duo cd "One" van Wolfert Brederode & Joost Lijbaart !
Op "Currents" staan wel 2 stukken die ook op "One" staan : "Common fields" en "Empty room".Deze twee stukken werden ook gespeeld alsook de rest van "One".
Tijdens het concert heb je toch ook foto's getrokken ? Misschien daar nog een fototje van ?
Het werd een mooi concert,ik hou wel van Wolfert z'n pianospel en z'n composities.

Al een nieuwtje voor begin volgend jaar 2009 :
Alexander Von Schlippenbach komt solopiano spelen in het kasteel !
*


Alphen a/d Reijn?
tantetuffie
QUOTE(Pim van Tol @ Jan 21 2008, 05:17 PM)
Alphen a/d Reijn?
*



user posted image


Slot Bommelstein; 2007 Joris van Alphen
Durium
HEIN VAN DE GEYN - RONY VERBIEST - CYRILLE CARREON

user posted image

Porgy en Bess - Terneuzen
zondagmiddag 20 januari 15.00 uur.

user posted image

In een vooraankondiging introduceert Hein Van de Geyn , Artist in Residence dit jaar, het concert als volgt: "Het wordt een verrassend concert, met heel mooie muziek." Wel, hij heeft ons niet teleurgesteld .... het werd een verrassend concert !

Nieuwjaarsconcert Porgy en Bess

Keep swinging

Durium
TheJazzman
Gisterenavond HNITA Jazz Club - Michael Attias Renku met in het Trio de alomgevraagde bassist...
user posted image
user posted image
user posted image

Voor de Photo techneuten... Nikon D3, 180mm f/2.8 -2500 ISO. WB-Manual/Gray Card.
Straks nog wat B&W.

En nog een in B&W van Michael..
user posted image

Leica MP, Summicron 35mm f/2.0 - Kodak T-Max 3200 op 1600ISO


Patfan heeft straks het verhaal
TheJazzman
QUOTE(Patfan @ Jan 20 2008, 03:07 PM)
Kleine correctie Jos : het was niet de ECM cd "Currents" van Wolfert Brederode die de revue passeerde,maar wel de duo cd "One" van Wolfert Brederode & Joost Lijbaart !
Op "Currents" staan wel 2 stukken die ook op "One" staan : "Common fields" en "Empty room".Deze twee stukken werden ook gespeeld alsook de rest van "One".
Tijdens het concert heb je toch ook foto's getrokken ? Misschien daar nog een fototje van ?
Het werd een mooi concert,ik hou wel van Wolfert z'n pianospel en z'n composities.

Al een nieuwtje voor begin volgend jaar 2009 :
Alexander Von Schlippenbach komt solopiano spelen in het kasteel !
*



Zoals beloofd, prentje van Wolfert tijdens het concert, Patfan.
user posted image

Voor de foto-techneutici : Leica M7, Noctilux 50mm, f/1.0, Ilford HP5, 400 ISO
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.