IPB

Welkom gast ( Inloggen | Registreer )

Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standaard ] · Linear+

> Hein van de Geyn stopt

Patfan
post Mar 7 2010, 12:42 PM
Bericht #1

Very Active Member

Groep: Members
Gebruikers nr.: 33

Bassist Hein van de Geyn heeft aangekondigd te stoppen met bas spelen en gaat een Bed & Breakfast beginnen in Zuid-Afrika. Samen met vrouw en baby vertrekt hij naar de kust van Kaap de Goede Hoop. In 1998 won Van de Geyn een Bird Award. Naast muzikant is hij ook docent en artistiek manager bij Codarts, het conservatorium van Rotterdam. Van de Geyn speelde met onder andere De Dee Bridgewater, Bert van der Brink, Chet Baker en Toots Thielemans. Hij zal zijn laatste concert op 13 augustus geven in het Concertgebouw in Amsterdam.

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Wayne Shorter
post Mar 7 2010, 01:29 PM
Bericht #2

Very Active Member

Lokatie: Kruishoutem
Gebruikers nr.: 140

QUOTE(Patfan @ Mar 7 2010, 02:42 PM)
Bassist Hein van de Geyn heeft aangekondigd te stoppen met bas spelen en gaat een Bed & Breakfast beginnen in Zuid-Afrika. Samen met vrouw en baby vertrekt hij naar de kust van Kaap de Goede Hoop. In 1998 won Van de Geyn een Bird Award. Naast muzikant is hij ook docent en artistiek manager bij Codarts, het conservatorium van Rotterdam. Van de Geyn speelde met onder andere De Dee Bridgewater, Bert van der Brink, Chet Baker en Toots Thielemans. Hij zal zijn laatste concert op 13 augustus geven in het Concertgebouw in Amsterdam.
*

Jammer maar alvast veel succes Hein met je nieuw leven

--------------------
"Je kunt beter spijt hebben van dingen die je hebt gedaan,dan van dingen die je niet hebt gedaan"
03kC2E5fQvM&feature
+Quote Post
PsychoScout
post Mar 7 2010, 01:32 PM
Bericht #3

Very Active Member

Lokatie: saint nik's
Gebruikers nr.: 853

QUOTE(Patfan @ Mar 7 2010, 02:42 PM)
*

omg sad.gif

need ticket.... now.... sad.gif

--------------------
+Quote Post
geertvdp
post Mar 8 2010, 07:23 PM
Bericht #4

Member
**

Gebruikers nr.: 24

QUOTE(PsychoScout @ Mar 7 2010, 03:32 PM)
omg sad.gif
need ticket.... now.... sad.gif
*

En dat voor zo'n rasmuzikant?
Benieuwd hoelang het duurt voor hij weer op de planken staat...
+Quote Post
PsychoScout
post Mar 8 2010, 07:37 PM
Bericht #5

Very Active Member

QUOTE(geertvdp @ Mar 8 2010, 09:23 PM)
En dat voor zo'n rasmuzikant?
Benieuwd hoelang het duurt voor hij weer op de planken staat...
*

weet ik zo nog niet, hij lijkt me het vastberaden type smile.gif

--------------------
+Quote Post
JazzPhotographer
post Mar 11 2010, 06:49 PM
Bericht #6

Advanced Member

Gebruikers nr.: 1,210

Eentje van toen...
user posted image
Hein van de GEYN, Hasselt, Belgium
Tijdens een duo concert in 1989 met Philip Catherine van hun CD "Transparence" toen..
nog jong, slank en veel haren..nou ja, veel... biggrin.gif
Leica M4, 50mm Summilux, Kodak Tri-X-Pan 400 ISO

--------------------
"One Picture is Worth Thousand Words"

" It's got to be experienced, because it's feeling, not words. Words are the children of reason and therefore can't explain it"
Bill Evans 1960
http://www.jazz-photography.com
+Quote Post
Patfan
post Mar 11 2010, 08:50 PM
Bericht #7

Very Active Member

Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen,dat zo'n muzikant z'n instrument definitief aan de kant zet.Ik denk,een jaar of twee,dan zal hij zeggen : dat was het ook niet.Het bloed kruipt het waar niet kan gaan.
+Quote Post
JazzPhotographer
post Mar 11 2010, 09:59 PM
Bericht #8

Advanced Member

Gebruikers nr.: 1,210

QUOTE(Patfan @ Mar 11 2010, 08:50 PM)
Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen,dat zo'n muzikant z'n instrument definitief aan de kant zet.Ik denk,een jaar of twee,dan zal hij zeggen : dat was het ook niet.Het bloed kruipt het waar niet kan gaan.
*

Misschien wil mevrouw het zo wel ...tja, who knows en vielleicht zal hij toch nog wel effe meeswingen als Jack van Poll komt buurten want die gaat op gezette tijden toch voor een maandje naar S.A en als Jack er is wordt er gejazzt..zou me verbazen als't niet gebeurt.....of zelfs als Hans of Mike komen want die hebben er allemaal een stek.Afwachten wat er uit de bus komt over een jaar of 2...

--------------------
"One Picture is Worth Thousand Words"

" It's got to be experienced, because it's feeling, not words. Words are the children of reason and therefore can't explain it"
Bill Evans 1960
http://www.jazz-photography.com
+Quote Post
Jazz-lover
post Mar 12 2010, 09:59 AM
Bericht #9

Very Active Member

Gebruikers nr.: 653

QUOTE(Patfan @ Mar 11 2010, 08:50 PM)
*

Dat geloof ik ook wel....zoiets als al die come-backs in de sport, hé. Ik kan me voorstellen dat je dat soort leven op een bepaald moment moe bent en iets anders wil. Maar muziek dat zit gewoon in je lijf...
Ik heb op een punt in mijn leven ook gezegd van: pff, muziek, ik stop er gewoon mee...Nouja, ik heb dat een jaar of zo volgehouden. Ik had het gevoel dat ik niet meer "leefde". En toen ik een aantal jaar later jazz ontdekte...niet meer te houden! laugh.gif

--------------------
Only the thrill of true music
Shall give the heart the right impulse
To create the love for life
And forgive the ones you tried to forget.

Jef Neve
+Quote Post
PsychoScout
post Mar 12 2010, 11:00 AM
Bericht #10

Very Active Member

QUOTE(JazzPhotographer @ Mar 11 2010, 09:59 PM)
Misschien wil mevrouw het zo wel ...tja, who knows en vielleicht zal hij toch nog wel effe meeswingen als Jack van Poll komt buurten want die gaat op gezette tijden toch voor een maandje naar S.A en als Jack er is wordt er gejazzt..zou me verbazen als't niet gebeurt.....of zelfs als Hans of Mike komen want die hebben er allemaal een stek.Afwachten wat er uit de bus komt over een jaar of 2...
*

hij is een jaar of 10 geleden ook al eens naar daar getrokken om er zijn basbijbel te schrijven... dank u Hein!

--------------------
+Quote Post
Patfan
post Mar 12 2010, 06:27 PM
Bericht #11

Very Active Member

Als je je hele leven muziek hebt gestudeerd,er zoveel voor gedaan hebt,keihard hebt gewerkt,gemusiceerd,getourd met o.a. Dee Dee Bridgewater,dan kan ik het me niet voorstellen dat je er zomaar mee kapt.En een Bed & Breakfast runnen,dat is werken he,onderschat dat niet.Dan ga je niet naar Zuid-Afrika om de ganse dag in de zon te gaan liggen.We zullen hem rap terug zien.
+Quote Post

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
2 Gebruiker(s) bekijken dit onderwerp (2 gasten en 0 anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Lo-Fi Versie Het is vandaag : 9th September 2010 - 10:29 AM