IPB

Welkom gast ( Inloggen | Registreer )

Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standaard ] · Linear+

> thesis jazz en rock 'n' roll, thesis jazz en rock 'n' roll

kasperjan87
post Feb 5 2010, 12:26 PM
Bericht #1

Newbie
*

Groep: Members
Gebruikers nr.: 2,340

Beste jazz/rock 'n' roll liefhebber

Ik ben masterstudent Geschiedenis en schrijf dit jaar mijn thesis. Deze handelt over de organisatoren van jazz en rock 'n' roll concerten in Gent tijdens de jaren vijftig.

Hierbij probeer ik te achterhalen wie de 'sleutelfiguren' waren binnen de jazz en rock 'n' roll scene (pas op, de begrippen jazz en rock 'n' roll mogen vrij ruim geïnterpreteerd worden) in Gent. Waar deze evenementen plaatsvonden binnen de stad. Hoe deze op poten werden gezet (met behulp van stad, ordedienste en dergelijke). Welke contacten de concert promotors hadden binnen het (inter)nationale muziek netwerk (als daar tenminste al georganiseerd was) enz.

Kortom een studie over de link figuren tussen producent (muzikanten) en consumenten (publiek).

Als u hierover informatie, persberichten, affiches, contactpersonen, eender wat hebt. Of als u persoonlijk muziekliefhebbers kent die in de jaren vijftig te Gent geregeld concerten, variété theaters,.. bezochten mag u altijd mailen op:

kasperjan.raeman@ugent.be
kasperjan87@hotmail.com

alvast bedankt!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
PsychoScout
post Feb 5 2010, 01:28 PM
Bericht #2

Very Active Member

Groep: Members
Lokatie: saint nik's
Gebruikers nr.: 853

QUOTE(kasperjan87 @ Feb 5 2010, 02:26 PM)
Beste jazz/rock 'n' roll liefhebber

Ik ben masterstudent Geschiedenis en schrijf dit jaar mijn thesis. Deze handelt over de organisatoren van jazz en rock 'n' roll concerten in Gent tijdens de jaren vijftig.

Hierbij probeer ik te achterhalen wie de 'sleutelfiguren' waren binnen de jazz en rock 'n' roll scene (pas op, de begrippen jazz en rock 'n' roll mogen vrij ruim geïnterpreteerd worden) in  Gent. Waar deze evenementen plaatsvonden binnen de stad. Hoe deze op poten werden gezet (met behulp van stad, ordedienste en dergelijke). Welke contacten de concert promotors hadden binnen het (inter)nationale muziek netwerk (als daar tenminste al georganiseerd was) enz.

Kortom een studie over de link figuren tussen producent (muzikanten) en consumenten (publiek).

Als u hierover informatie, persberichten, affiches, contactpersonen, eender wat hebt. Of als u persoonlijk muziekliefhebbers kent die in de jaren vijftig te Gent geregeld concerten, variété theaters,.. bezochten mag u altijd mailen op:

kasperjan.raeman@ugent.be
kasperjan87@hotmail.com

alvast bedankt!
*

tip: aan het conservatorium van Gent worden cursussen jazzgeschiedenis en popgeschiedenis gegeven...

en 1 keertje dit topic openen was voldoende hoor wink.gif

--------------------
User is online!Profile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
2 Gebruiker(s) bekijken dit onderwerp (2 gasten en 0 anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Lo-Fi Versie Het is vandaag : 6th September 2010 - 08:45 AM