thesis jazz en rock 'n' roll, thesis jazz en rock 'n' roll
Welkom gast ( Inloggen | Registreer )
![]() ![]() ![]() |
thesis jazz en rock 'n' roll, thesis jazz en rock 'n' roll
| kasperjan87 |
Feb 5 2010, 12:26 PM
Bericht
|
|
Newbie ![]() Groep: Members Berichten: 3 Geregistreerd op: 5-February 10 Gebruikers nr.: 2,340 |
Beste jazz/rock 'n' roll liefhebber
Ik ben masterstudent Geschiedenis en schrijf dit jaar mijn thesis. Deze handelt over de organisatoren van jazz en rock 'n' roll concerten in Gent tijdens de jaren vijftig. Hierbij probeer ik te achterhalen wie de 'sleutelfiguren' waren binnen de jazz en rock 'n' roll scene (pas op, de begrippen jazz en rock 'n' roll mogen vrij ruim geïnterpreteerd worden) in Gent. Waar deze evenementen plaatsvonden binnen de stad. Hoe deze op poten werden gezet (met behulp van stad, ordedienste en dergelijke). Welke contacten de concert promotors hadden binnen het (inter)nationale muziek netwerk (als daar tenminste al georganiseerd was) enz. Kortom een studie over de link figuren tussen producent (muzikanten) en consumenten (publiek). Als u hierover informatie, persberichten, affiches, contactpersonen, eender wat hebt. Of als u persoonlijk muziekliefhebbers kent die in de jaren vijftig te Gent geregeld concerten, variété theaters,.. bezochten mag u altijd mailen op: kasperjan.raeman@ugent.be kasperjan87@hotmail.com alvast bedankt! |
| PsychoScout |
Feb 5 2010, 01:28 PM
Bericht
|
![]() Very Active Member ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 824 Geregistreerd op: 27-March 08 Lokatie: saint nik's Gebruikers nr.: 853 |
QUOTE(kasperjan87 @ Feb 5 2010, 02:26 PM) Beste jazz/rock 'n' roll liefhebber Ik ben masterstudent Geschiedenis en schrijf dit jaar mijn thesis. Deze handelt over de organisatoren van jazz en rock 'n' roll concerten in Gent tijdens de jaren vijftig. Hierbij probeer ik te achterhalen wie de 'sleutelfiguren' waren binnen de jazz en rock 'n' roll scene (pas op, de begrippen jazz en rock 'n' roll mogen vrij ruim geïnterpreteerd worden) in Gent. Waar deze evenementen plaatsvonden binnen de stad. Hoe deze op poten werden gezet (met behulp van stad, ordedienste en dergelijke). Welke contacten de concert promotors hadden binnen het (inter)nationale muziek netwerk (als daar tenminste al georganiseerd was) enz. Kortom een studie over de link figuren tussen producent (muzikanten) en consumenten (publiek). Als u hierover informatie, persberichten, affiches, contactpersonen, eender wat hebt. Of als u persoonlijk muziekliefhebbers kent die in de jaren vijftig te Gent geregeld concerten, variété theaters,.. bezochten mag u altijd mailen op: kasperjan.raeman@ugent.be kasperjan87@hotmail.com alvast bedankt! tip: aan het conservatorium van Gent worden cursussen jazzgeschiedenis en popgeschiedenis gegeven... en 1 keertje dit topic openen was voldoende hoor -------------------- |
![]() ![]() ![]() |
| Lo-Fi Versie | Het is vandaag : 6th September 2010 - 08:45 AM |